Klantenprojecten

We zijn onze klanten dankbaar voor het vertrouwen in onze expertise en de betrokkenheid bij hun operational excellence programma's. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van projecten :

Lean

'It's about time'

  • Implementatie van Lean Lab in de farmaceutische industrie.
  • Lean Quick Scan en ontwikkeling van een roadmap voor continue verbetering in de voedingsindustrie.
  • Implementatie van meerdere 5S-programma's (productie, R&D, ...).
  • Analyse van een financieel budgetteringsproces.
  • Ontwerp van een Balanced Scorecard als strategisch implementatietool.
  • Lean projecten in Bank & Verzekeringen (McKinsey methode)
  • Lean trainingen voor verschillende klanten.
  • Value Stream Mapping en identificatie van productfamilies
  • Lean oefening in een QC-labo.
  • Efficiëntie-analyse van een offertecel.
  • Lean assessments.
  • ...

Six Sigma

'It's about process stability'

  • Projectleidershap Six Sigma Black Belt verbeterprojecten (vermindering van schroot, defecten, herbewerking, ...).
  • Six Sigma-training voor verschillende klanten (Metaal, Voeding, Bank & Verzekeringen, Farma, ...).
  • Workshops en trainingen 'sporadic problem solving'  in Frankrijk en Duitsland.
  • Assessment van een 'continue verbeterprogramma' voor een Duitse productiesite.
  • Coachen van Green Belt en Black Belt projecten.
  • Projectmanagement training.
  • Opnemen van de functie Six Sigma Improvement Manager.
  • Begeleiden van proces FMEA's  (risico analyse)
  • Introductietrainingen in procesverbetering.
  • Opstarten 'continue verbetering' in textielindustrie
  • ...

Statistics

'It's about making sense of data'

  • Training statistiek voor technici.
  • Inleiding statistische procescontrole.
  • Statistische software training Minitab.
  • Statistische ondersteuning van procesverbeteringsprojecten.
  • Toegepaste statistiek bij training Six Sigma.
  • Opzet en statistische analyse van een 'Voice of the customer'-vragenlijst
  • ...

Quality Management

'It's about the customer'

  • Global CQA Management voor een multinational.
  • Projectleiderschap van een Quality Turnaround-programma.
  • Standaardisatie van een klachtenbehandelingproces.
  • Aanwerving en coaching van Quality Staff - bedienden en managementmedewerkers.
  • Begeleiden van succesvolle ISO9001-audits.
  • Opzetten van een wereldwijde SWOT-analyse.
  • Ontwerp en implementatie van scorecards (kwaliteit, labo, audit, ...)
  • ...

Uw operationele uitdagingen zijn onze prioriteit - we maken er samen een succesverhaal van.