Klantenprojecten
We zijn onze klanten dankbaar voor het vertrouwen in onze expertise en de betrokkenheid bij hun operational excellence programma's. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van projecten :
Lean
'It's about time'
- Implementatie van Lean Lab in de farmaceutische industrie.
- Lean Quick Scan en ontwikkeling van een roadmap voor continue verbetering in de voedingsindustrie.
- Implementatie van meerdere 5S-programma's (productie, R&D, ...).
- Analyse van een financieel budgetteringsproces.
- Ontwerp van een Balanced Scorecard als strategisch implementatietool.
- Lean projecten in Bank & Verzekeringen (McKinsey methode)
- Lean trainingen voor verschillende klanten.
- Value Stream Mapping en identificatie van productfamilies
- Lean oefening in een QC-labo.
- Efficiëntie-analyse van een offertecel.
- Lean assessments.
- ...
Six Sigma
'It's about process stability'
- Projectleidershap Six Sigma Black Belt verbeterprojecten (vermindering van schroot, defecten, herbewerking, ...).
- Six Sigma-training voor verschillende klanten (Metaal, Voeding, Bank & Verzekeringen, Farma, ...).
- Workshops en trainingen 'sporadic problem solving' in Frankrijk en Duitsland.
- Assessment van een 'continue verbeterprogramma' voor een Duitse productiesite.
- Coachen van Green Belt en Black Belt projecten.
- Projectmanagement training.
- Opnemen van de functie Six Sigma Improvement Manager.
- Begeleiden van proces FMEA's (risico analyse)
- Introductietrainingen in procesverbetering.
- Opstarten 'continue verbetering' in textielindustrie
- ...
Statistics
'It's about making sense of data'
- Training statistiek voor technici.
- Inleiding statistische procescontrole.
- Statistische software training Minitab.
- Statistische ondersteuning van procesverbeteringsprojecten.
- Toegepaste statistiek bij training Six Sigma.
- Opzet en statistische analyse van een 'Voice of the customer'-vragenlijst
- ...
Quality Management
'It's about the customer'
- Global CQA Management voor een multinational.
- Projectleiderschap van een Quality Turnaround-programma.
- Standaardisatie van een klachtenbehandelingproces.
- Aanwerving en coaching van Quality Staff - bedienden en managementmedewerkers.
- Begeleiden van succesvolle ISO9001-audits.
- Opzetten van een wereldwijde SWOT-analyse.
- Ontwerp en implementatie van scorecards (kwaliteit, labo, audit, ...)
- ...